Fag og opgavefordelingen for lærere og andet pædagogiske personale

Princip for fag og opgavefordelingen for lærere og andet pædagogiske personale på Ulstrup Skole:

•  At sikre højst mulig læring og trivsel blandt eleverne
  •  At sikre et fagligt, socialt og personligt udviklende miljø for det pædagogiske personale

Ulstrup Skole er opdelt i 3 afdelinger

•  Indskolingen, 0.-3. klassetrin
  •  Mellemtrinnet, 4.-6. klassetrin
  •  Udskolingen 7.-9. klassetrin

Det tilstræbes at:
- Fordelingen af undervisningsopgaven foretages ud fra en helhedsbetragtning, hvor følgende elementer indgår:

•  Lærerens undervisningskompetence i linjefag og /eller erfaring svarende hertil
  •  Elevsammensætningen i klassen/årgangen
  •  Teamets sammensætning, som sammensættes mangfoldigt.
  •  Hensynet til det samlede arbejdsmiljø
  •  Arbejdet bør fordeles mellem lærerne på en sådan måde, at alle tager del i såvel undervisningsopgaver som andre opgaver. Arbejdet bør ligeledes fordeles mellem skolepædagogerne på en sådan måde, at alle tager del i andre opgaver.
  •  Lærere og pædagoger organiseres i årgangsteam, ligeledes bør der etab-leres fagteam.
  •  Lærernes undervisning koncentreres så vidt muligt om en afdeling
  •  Der kun foretages lærerskift efter 0., 3. og 6. klasse
  •  At der følger mindst én kendt pædagog med i skiftene (før-skole – 0.kl; 0. – 1.kl.; 1.kl. – 2.kl og 2.kl. – 3.kl.)
  •  Der er højt kvalificeret varetagelse af de opgaver, der ligger ud over den fagopdelte undervisning, herunder AKT (Adfærd, kontakt og trivsel), vejledere (læse-matematik-dansk- inklusions), DSA(dansk som andet sprog), understøttende undervisning, samarbejde med eksterne parter m.m.

Revideret og godkendt på skolebestyrelsesmøde d.21.05.19