Princip for fag og opgavefordelingen for lærere og andet pædagogiske personale på Ulstrup Skole.
Formål:
At tilstræbe højst mulig læring og bedst mulige trivsel blandt eleverne. At tilstræbe et fagligt, socialt og personligt udviklende miljø for det pædagogiske personale
Organisering:
Ulstrup Skole er opdelt i tre afdelinger:
• Indskolingen, 0.-3. klassetrin
• Mellemtrinnet, 4.-6. klassetrin
• Udskolingen 7.-9. klassetrin
Det tilstræbes at:
Fordelingen af undervisningsopgaven foretages ud fra en helhedsbetragtning, hvor følgende elementer indgår:
• Lærerens undervisningskompetence i linjefag og /eller erfaring svarende hertil.
• Elevsammensætningen i klassen/årgangen.
• Teamets sammensætning, som sammensættes mangfoldigt.
• Hensynet til det samlede arbejdsmiljø
• Arbejdet bør fordeles mellem lærerne på en sådan måde, at alle tager del i såvel undervisningsopgaver som andre opgaver. Arbejdet bør ligeledes fordeles mellem skolepædagogerne på en sådan måde, at alle tager del i såvel pædagogiske opgaver som andre opgaver.
• Lærere og pædagoger organiseres i årgangsteam, ligeledes bør der etableres fagteams.
• Lærernes undervisning koncentreres så vidt muligt om én afdeling.
• Der foretages så få lærerskift og pædagogskift som muligt.
• Der er højt kvalificeret varetagelse af de opgaver, der ligger ud over den fagopdelte undervisning, herunder vejlederopgaven mm.
Revideret og godkendt på skolebestyrelsesmøde den 9. april 2025