Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Fag og opgavefordelingen for lærere og andet pædagogiske personale

Princip for fag og opgavefordelingen for lærere og andet pædagogiske personale på Ulstrup Skole.


Formål:

At tilstræbe højst mulig læring og bedst mulige trivsel blandt eleverne. At tilstræbe et fagligt, socialt og personligt udviklende miljø for det pædagogiske personale


Organisering:

Ulstrup Skole er opdelt i tre afdelinger:

•    Indskolingen, 0.-3. klassetrin
•    Mellemtrinnet, 4.-6. klassetrin
•    Udskolingen 7.-9. klassetrin

Det tilstræbes at:

Fordelingen af undervisningsopgaven foretages ud fra en helhedsbetragtning, hvor følgende elementer indgår:

•    Lærerens undervisningskompetence i linjefag og /eller erfaring svarende hertil.
•    Elevsammensætningen i klassen/årgangen.
•    Teamets sammensætning, som sammensættes mangfoldigt.
•    Hensynet til det samlede arbejdsmiljø
•    Arbejdet bør fordeles mellem lærerne på en sådan måde, at alle tager del i såvel undervisningsopgaver som andre opgaver. Arbejdet bør ligeledes fordeles mellem skolepædagogerne på en sådan måde, at alle tager del i såvel pædagogiske opgaver som andre opgaver.
•    Lærere og pædagoger organiseres i årgangsteam, ligeledes bør der etableres fagteams.
•    Lærernes undervisning koncentreres så vidt muligt om én afdeling.
•    Der foretages så få lærerskift og pædagogskift som muligt. 
•    Der er højt kvalificeret varetagelse af de opgaver, der ligger ud over den fagopdelte undervisning, herunder vejlederopgaven mm.


Revideret og godkendt på skolebestyrelsesmøde den 9. april 2025