ULSTRUP SKOLE MØDE I SKOLEBESTYRELSEN
Onsdag den 9. april 2025 - 16.30 – 20.15 i personalerummet
Forældrerepræsentanter: Mia Ilsøe, Flemming Jensen, Henrik Laursen, Louise Lassen, Henrik Andersen, Roar Gaardsøe, Maria Hvidbjerg
Medarbejderrepræsentanter: Louise Winther, Casper Andreasen
Elevrepræsentanter:
Skoleleder: Annika Østergaard
Viceleder: Vivian Maier
Indskolingsleder: Jan Pedersen
Afbud: Henrik Andersen
Ordstyrer:
Referent:
Dagsorden
16.30-16.35 Godkendelse af dagsorden
Godkendt
16.35-17.30 Skoleårets planlægning
Timefordelingsplan - godkendt
Skoledagens længde/- opbygning.
0.-2. årgang har lektioner til kl. 13.10.
3. årgang har to dage frem til kl. 13.55. Tre dage til kl. 13.10
4. årgang: en dag til kl. 13.10. Fire dage til kl. 13.55.
5. årgang: alle dage til kl. 13.55
6. årgang: en dag til kl. 14.45 og fire dage til 13.55
7. årgang: alle dage til kl. 13.55. Præst ligger tirsdag efter skoletid.
8. årgang: to dage til kl. 13.55 og tre til kl. 14.45.
9. årgang: to dage til kl. 14.45 og tre dage til 13.55.
Alle dage starter kl. 8.00.
Orientering om drøftelse blandt personalet vedr. bånd.
Valgfag på 9. årgang – skolens eget valgfag konverteres til to linjefag, som ligger placeret på hhv. lejrskolen og læseferien. Læseferien bliver omdøbt til studieperiode.
Åbent Hus – dage
Lige nu ligger der fire dage i løbet af året.
Udskolingen har tænkt, at konceptet kunne bruges til at afholde en form for fernisering e.lign., hvor det bliver naturligt, at forældrene inviteres ind og ser udskolingselevers produkter/præsentationer o.a.
Bestyrelsen tænker, det er positivt, at skolen åbner dørene og er tydelige i det.
I kommende skoleår bliver der placeret tre dage.
17.30-18.00 Pause med spisning
18.00-18.45 Kvalitetsprogrammet
Punkter til drøftelse:
- Karakterer på 6. og 7. årgang – bestyrelsen tænker ikke, at karakterer har en positiv effekt på feedback. Der vedtages, at der ikke gives karakterer på 6. og 7. årgang.
- Projektopgaven – er ikke længere obligatorisk. Udskolingen er i gang med at gentænke formen, hvor der er fokus på produktet og idegenerering. Der er nedsat en arbejdsgruppe, som præsenterer et udkast på et afdelingsmøde. Projektopgaven fortsætter på skolen, men i en anden form.
- Madordning – orientering om ansøgning om forsøg vedr. madordning. Ordningen griber om sig mht. økonomi, bemanding og omfanget af faciliteringen af ordningen.
Skole kan ansøge om tre muligheder: gratis mad, mad til 15 kr og mad til 25 kr. Det vil være usikkert, hvad skolen ville få tildelt, og der er forskel på, om det er gratis mad eller mad til 25 kr. pr. gang, man får mulighed for. Bestyrelsen tænker ikke, der vil være grundlag for, at der betales fx 25 kr. pr. portion mad fem gange om ugen.
Skolen vælger ikke at ansøge om at deltage i madordningen.
- Juniormesterlæreordningen – orientering vedrørende ordningen.
18.45-19.15 Værdigrundlaget for US
Konsulenterne har udarbejdet et udkast til vision, mission og værdier, som skolens pædagogiske udvalg har været med til at kvalificere.
Se bilag.
Skolebestyrelsen godkender værdigrundlaget, vision og missionen.
Drøftelse af synliggørelse af værdierne, ændringer i logoet mm.
19.15-20.05 Principper til revidering og godkendelse
Princip for fag og opgavefordeling
Princip for inklusion, fællesskaber og inkluderende læringsmiljøer
Begge principper revideret og godkendt.
20.05-20.15 Evt.
Skolebestyrelsen er inviteret til møde ved DLF den 8. maj 2025. Det tages op på bestyrelsesmødet den 29. april.
Datoer for møder: 29/4, 15/5 (årsmøde), 11/6
Næste møde: 29. april 2025