12. december 2019

ULSTRUP SKOLE MØDE I SKOLEBESTYRELSEN
Torsdag d. 12. december 2019 17.00 - 19.30

Forældrerepræsentanter: Liselotte Gertsen, Søren Sørensen, Britta Nygaard Olesen, Flemming Jensen, Henrik Laursen, Kirsten Lykke Udengaard Nissen

Medarbejderrepræsentanter:Randi Rask, Morten Fich

Elevrepræsentanter:Laura og Milo

Skoleleder, Viceskoleleder, SFO leder: Annika Østergaard, David H. Kowalski, Anni Kibsgaard

Afbud:

Ordstyrer:  Kirsten

Referent: David

Dagsorden

17.00 – 17.05 Godkendelse af dagsorden

- Godkendt

17.05-17.20 Orientering:

- Elever:

Vurdering af juledøre. Vinderne er kåret. Pokaler udleveres senere. ”Nissebanden” går fint.

-Ledelsen:

Kantine: Pøt Mølle har sagt ja til at levere til Ulstrup Skole. Sund kost. Helst ikke over 20 kr. pr. portion. AØ har møde i kommende uge – hvor der udformes et papir på ”kontrakten”. Det er hver dag, der er salg – der er behov for to elever fra udskolingen pr. dag ift. salg. Foreløbigt frem til juni 2020. Aftalen med Skolemad opsiges. Idé at indskolingen går ned før ml.trin og udskol.

Intern revision Mette og Annika sad til intern revision – stor ros til skolen – revisionen var uden bemærkninger. Start på udarbejdelse af Kvalitetsrapporten for Ulstrup Skole – hvert andet år - behandles i bestyrelsen medio januar.

- Medarbejdere:

God juleklippedag.

Køleskabene i udskolingen er blevet rykket, så eleverne kan bruge dem.

Bedsteforældre var inviteret med i indskolingen – det var rigtig godt.

Luciadag i morgen d.13.12.

Skole/hjem-samtaler er gået godt.

- Forældre:

Lyset på parkeringspladsen og legepladsen virker igen.

17.20-17.50  Godkendelse af princip For lejrskole

- Rettes til og sendes ud til bestyrelsen – før jul. Sendes ud 13.12.19 til bestyrelsen med dead line onsdag d.18.12.19

17.50 -18.10  Forældretilfreds- Undersøgelse Præsentation af undersøgelsen

- Svarprocent på 75,1% - den højeste blandt kommunens skoler. Bestyrelsen er tilfreds med, at vi er gået frem på flere parametre. Der arbejdes videre med rapporten efter nytår. Ledelsen præsenterer fokuspunkter på kommende bestyrelsesmøde – der tænkes i at udarbejde en to-års-plan. Forældre orienteres løbende om indsatser og fokusområder.

18.10-18.15  Forældrehenvendelser

- Ingen

18.15-18.25  Evt.

- Ny lokalbetjent pr.1.1.20. Evaluering af mødetidspunkt for bestyrelsen – drøftes og bestemmes på næste møde – 11.1.20 – 09:00 – 14:00.