27. november 2019

onsdag d. 27. november 2019 17.00 - 19.30

Elevrepræsentanter:Laura og Milo

Skoleleder, Viceskoleleder, SFO leder: Annika Østergaard, David H. Kowalski, Anni Kibsgaard

Afbud:Kirsten, Flemming

Ordstyrer:  Henrik Laursen

Referent: David Kowalski

- Elever:

Nissebanden

Inventar – fundraiser – Der er taget kontakt til Mette – den nye fundraiser. Milo og Laura har taget kontakt til hende.

Nye køleskab – skal gerne flyttes op til klasserne. De flyttes op tættere på klasserne.

Dataetikmøde – dette gås der videre med - Ha.

Ledelsen:

Forældretilfredshedsundersøgelse – vi opnåede en svarprocent på 75,1%

Lederevaluering – fra 4. – 19.december er der lederevaluering i Favrskov kommune – resultatet foreligger medio januar 2020. Ledelsen informerer personalet og bestyrelsen.

Aula – Vi er godt i gang med Aula – vi ligger i top i kommunen med forældre-brug af Aula.

Juleklippedag/juleafslutning.

Kvalitetsrapport – Forældretilfredshedsundersøgelsen bliver en del kvalitetsrapporten. Ledelsen skal afsted medio december ift. skrivning af denne.

Intromøde til før-skole/kommende 0.klasse – En god aften mange fremmødete. Pt. er det indskrevet 36 til vores før-skole.

Pilotprojekt ”skoleskak i før-skolen og 0.klasse. – Ulstrup deltager i et pilotprojekt med opstart 1.3.20.

Skolemælkslegat – indkøb af skakspil – legat – 60 spil.

Tilgang af elever – der er stadig tilgang af elever. SFO – der starter en ny praktikant 1.12.19 -

Jobprøvning i SFO – 12 timer om ugen pr.28.11.19 – i første omgang for tre måneder.

Legepladsen – opsættes i uge 48.

Eyelearn – Historisk tidslinje, 120 ord, tabeltrapper, twister, stor ”dartskive” – formålet er bevægelse i undervisningen. Dette lægges før jul på første sal i indskolingen og ved kontor-gangen.

Lejrskole – der afventes til princippet udarbejdes ift. lejrskole.

Mad - der arbejdes på at få et tilbud på levering af mad. Derfor afventes der mht. bestilling af Mobile Pay.

- Medarbejdere:

Indskoling: Bedsteforældre er inviteret mellem 9-11 i indskolingen. Pynter og hygger.

Mellemtin: intet at bemærke.

Udskoling: Halv-juleklippedag, halv Xit-dag – anti-rygning. Skole-hjemsamtaler er gået godt. Praktikanter fra uge 2 til og med uge 6.

- Forældre: Skole-hjem-samtaler er indtil videre gået godt.

17.20-17.50  Opsamling og evaluering af temaaften for personale og bestyrelsen vedr. forældremøder

- En god aften. Ønske om at bestyrelsen blandes med personalet ved gruppearbejde. DK præsenterer opsamlingen og fremtidig struktur for forældremøder på Ulstrup Skole.

17.50 -18.05 pause

18.05-18.20  Princip for forældrebesøg på skolen  Udkast sendt med dagsorden

- AØ orienterer: At være ”en naturlig del af undervisningen” betyder, at man som forældre hjælper til i undervisningen. Skal det eksemplificeres i princippet, hvad forældrenes rolle er, hvis de er med i undervisningen? I fremtiden kunne det være en mulighed for ”åbent hus” dage nogle gange om året. Princippet er godkendt.

18.20-18.50  Princip for lejrskole  Udkast sendt med dagsorden

- AØ orienterer: Laves om til punktform – for at give overblikket. Evt. skrives de fælles punkter først. Definition på hvad en hyttetur er (ligesom ved lejrskole) Ledelsen justerer til og sender ud til kommende bestyrelsesmøde – med henblik på en godkendelse.

18.50-19.15  Princip for mobiltelefoner  Udkast sendt med dagsorden

- Flyttes til mødet (11.01.20).

19.15-19.25  Forældrehenvendelser

-Intet at bemærke

19.25-19.30 Evt.

- Vedr. veje – Liselotte: Mail park/veje: Der gøres ikke mere pt. Liselotte fortsætter sit gode arbejde. Liselotte arbejder videre med fodgængerfeltet. Forslag om at invitere en repræsentant fra Park/veje samt lokalpolitikere – dette påtager bestyrelsen sig. Svømning: Gøre brug friluftbadet i Thorsø?