14. december

ULSTRUP SKOLE MØDE I SKOLEBESTYRELSEN
Mandag d. 14. december2020 17.00 - 18.25 (Afholdes på Meet)

Forældrerepræsentanter:Liselotte Gertsen, Søren Sørensen, Lisa Møballe, Flemming Jensen, Henrik Laursen, Kirsten Lykke Udengaard Nissen, Henrik Andersen

Medarbejderrepræsentanter:Randi Rask, Morten Fich

Elevrepræsentanter: Tobias, Louise

Skoleleder: Annika Østergaard

Konstitueret vice-skoleleder: Stine Uhre-Olsen

SFO-leder: Anni Kibsgaard

Afbud: Randi

Ordstyrer: Henrik Laursen

Referent: Stine Uhre-Olsen

Dagsorden

17.00 – 17:05 Godkendelse af referat og dagsorden

Opklarende spørgsmål: hvor udsendes referaterne udover på hjemmesiden? AØ følger op.

17.05-17.45 Orientering:

Elever: Intet at berette

Ledelsen:

Personale: punkt flyttes til ”Eventuelt” Covid-19 -fjernundervisning: Orientering om situationen af fjernundervisningen lige nu. AØ orienterer om tilrettelæggelsen af lektionerne. Skemaerne er lavet ud fra den mere eller mindre fulde fagrække fra kl. 8.00-14.00. Bortset fra håndværk og design etc. Indholdet af lektionerne er bygget op efter samme struktur med fælles opstart, gruppearbejde/individuelt arbejde og fælles afslutning.På skolen er skemaet næsten som det plejer at være - bortset fra et par enkelte ændringer i forhold til personale, som underviser både online og på skolen. AØ vil melde ud ligeså snart hun kender rammerne efter jul. Det er svært at sige noget, men det kræver selvsagt forberedelse.

Skolepatrulje: AØ har stået ude og observeret flere af skolens egne forældre, som skaber farlige situationer i morgentrafikken.

Inkluderende læringsmiljøer: Thomas Nordahl-oplægget er oversat til dansk, hvis man ønsker at se det. AØ informerer om, at vi er sammensat i klynger, Ulstrup skole sammen med Ulstrup børnehus. Vi har fokus på overgangen fra daginstitution til skole. Informationsmøderne – lørdag d. 16. januar 2021. Der er lagt i støbeskeen med projektfirmaet Regndans om et større fælles arrangement lørdag d. 16/1 kl. 8.00-14.00. Lederen i børnehuset er medarrangør.

Økonomi – herunder nyindkøb: Vi kommer ud med et lille underskud. Ny-ansættelser i Huset lige nu og her, giver et mindre underskud. Corona har haft indflydelse på børnetallet i SFO-regi, men her kompenseres. Vi har fået nogle midler, som gør lidt. Ny-indkøb: 17 nye symaskiner inden jul, røremaskiner mm. til madkundskab, som også er et prøvefag, nye møbler til 9. årgang. Der kommer en forhandler tirsdag d. 15/12 og deltager i en samtale med bl.a. elevrådet. Inden for en 3-4 år er der forhåbentligt udskiftet alle borde/stole. Vi fået bevilget 200.000 kr med start forhåbentligt til foråret.: DCUM - dansk center for undervisningsmiljø har hjulpet med at søge støtte ved ELROfonden til udendørs forbedringer og at skabe bedre faglige uderum med mulighed for fx læsning udendørs, små rum - et spændende projekt, hvor en håndværk og design-lærer med en fagperson, skal bygge dette nye ”rum”.

Pasning i SFO op til jul: omkring 20 børn de første par dage og 10 børn på dag 3. Der er ikke åbent mellem jul og nytår pga. et lavt børnetal - i stedet fokus på grundig rengøring.

Medarbejdere: Fagdage og juleklippedage fra kl. 8.00-14.00 - gode dage. Online undervisning - vi har prøvet det før, det giver ro. Det har på trods af tekniske vanskeligheder fået en god start, da alle kendte rammerne og skemaerne lå klar. Galla udskoling, udskudt igen igen. Årskarakterer er afgivet for 8. og 9. årgang, forældrene skal underskrive. Info om uddannelsesparathedsvurdering, som gives et par gange om året. Ny pauseordning for udskolingen - dette nåede ikke opstart før nedlukning. Skolehjem-samtaler er afviklet under et forsigtighedsprincip på meet - det er overordnet set fungeret rigtig godt. Ved den lidt svære samtale med udvalgte forældre, udtrykkes der ønske om at mødes fysisk. Det giver anledning til at gentænke, om der kunne anvendes meet som en fast form, når der afvikles skolehjem-samtaler.

Forældre: Der er opbakning omkring meet som et middel i skolehjem-samtaler, særligt for forældre, som arbejder til efter kl. 16.00.

17.45 – 18.15 Antimobbestrategi

Der læses i fællesskab. Følgende redigeres i udkastet: Rettelser: Barnets ryg/personens ryg Fx/f.eks. Gennem mobilen - slettes Slettes_ gennemgår antimobbestrategien i klassen og på første forældremøde Forventninger til forældrenene: der skal rettes henvendelse til lærerne (og ikke skolen) Nøgenbilleder/film Forkortelser AKT/PLC… husk forklaring i parentes Jf. Paragraf….. i lovgivningen. (i forhold til 10 dage) En langsigtet handleplan Link til 10 arbejdsdage + 14 dages bortvisning Tilbagemeldinger senest fredag d. 18.12.20.

18.15-18.20 Trafik

Liselotte orienterer om det store arbejde med kommunen. Der måtte lægges lidt ekstra pres på, da det viste sig, at der var tale om et andet budget under Trafik og vej. Første halvdel af 20-21 et ekstra hældeanlæg v. Hagenstrupvej Fodgængerfelt v. Engvej (Solsortevej). Flot arbejde, Liselotte! En opmærksomhed i tidsrummet mellem kl. 14.00-15.00, når eleverne kører ud fra cykelskurene v. skolen efter endt skoledag. Det italesættes, at der er en oplevelse af at forældre/elever går over vejen længere nede og ikke ved fodgængerfeltet, hvor skolepatruljen hjælper. Og ligeledes stadig parkering ved kys og kør.

Kl. 18.20 Evt. herunder evt. forældrehenvendelser

Punkt flyttet - orientering ledelsen: MD David Tænkes der ind i, at skolepatruljen anerkendes for det gode arbejde? Eleverne har tidligere fået en tur til Djurs sommerland.

Punkter til næste møde:

Møde datoer for kommende skoleår:

16. januar 2021: inkluderende fællesskaber med hele personalet (lørdag) kl. 8.00-14.00 samt personale og bestyrelse fra Ulstrup Børnehus. 26. januar 2021 24. februar 2021 18. marts 2021 26. april 2021 25. maj 2021 – årsmøde 15. juni 2021