23. oktober 2019

Afbud:David Kowalski

Ordstyrer: Referent: Kirsten

- Godkendt - forældrehenvendelser, som tages senere på mødet

- Elever: Kontakt med danske skoleelever ift elevtelefonen Elever har efterspurgt mobile pay til ARLA-maskinen. Ellers er det godt, at automaten er der, men kedeligt udvalg. David er på sagen.

Ledelsen: Mandag uge 44 påbegyndes AULA. INTRA lukker ned mandag uge 44, men Mette(skolesekretær) kan kontaktes på intra frem til torsdag uge 44. Personalet har fået tre-timers kursus i AULA. Personalet er positive, men de skal lige i gang. Ledelsen har været til forældremøde i børnehaven for at fortælle om Ulstrup Skole, værdier og før-skole. Ledelsen er pt til revisitationsmøder på andre skoler for at høre vedrørende de børn, der er placeret i specialtilbud, men som kunne gå på Ulstrup Skole. Dog umiddelbart ingen ændringer. Brandøvelse på US er veludført, men der er ting, der skal bygges på for at det er godt nok. Næste brandøvelse kommer til at ligge på et andet tidspunkt, g det bliver ikke meldt ud til elever, som tilfældet var denne gang. Der indkøbes køleskabe til de klasser, hvor der mangler.

Medarbejdere:

Indskoling: En god motionsuge, hvor børnene har været blandet på tværs af årgange, og hvor de roterer. Det hele sluttede af med motionsløbet, som indebar en ny rute. Der blev tilbagelagt mange kilometer. Ruten blev taget godt imod med tanke for de yngre elever, så de ikke ksulle op på Hanestrupvej. Legepatruljen er kommet godt i gang.

Mellemtrin: 4. årgang på elmuseet.

Udskoling: Skills på 8. årgang. Vinderne findes i 8h1, hvor fire elever skal konkurrere mod de andre Favrskov-skoler lørdag d. 16. november. God motionsdag fredag før ferien og rygedag, hvor eleverne lærte en masse om, hvorfor man IKKE skal ryge.

Forældre: Intet at berette

17.20-17.50 Høringssvar Budget  Udkast til høringssvar fremsendt d. 18.10.19

17.50 -18.05 pause

18.05-18.30  Tilsyn princip for vikardækning, Data fra AØ præsenteres

- Med udgangspunkt i bestyrelsens muligheder for at føre tilsyn med de besluttede principper - her fokus på princippet om vikardækning - orienteres om enkelte klassers vikartimer fra august 19 og frem til og med uge 41.

-Tilsyn med princip om vikardækning sættes i årshjulet for bestyrelsens arbejde.

18.30-19.05  Planlægning af temaaften for skolebestyrelse og personalet  Forældremøder med udgangspunkt i sidste års temadag og de afholdte forældremøder.  AULA og kommunikation mellem skole og hjem.

- Ledelsen har oplevet nogle gode forældremøder, men for få forældre deltager. Det er vigtigt at få flere (gerne alle) forældre til at komme. Der kan vi forbedre os. Forældrene får ikke brugt MeeBook. Under 20 procent har været på MeeBook i dette skoleår. Det skal vi være nysgerrige på. Her ligger alle vores elevplaner, testresultater og mange beskrivelser af børnenes trisel og læring. Vi skal have et fokus på både forældremøder, men også kommunikation (AULA, MeeBook). Kommunalt overvejes der flere forskellige tiltag for at gøre AULA brugervenligt. Organiseringen af forældremøderne skal tages til overvejelse. Det ovenfor skal drøftes i samspil med personalet onsdag uge 44.

19.05-19.15  Årshjul skolebestyrelsen

- Årshjul gennemgås og revideres. Bestyrelsen tager på princip-lørdag d. 11. januar, med det formål at lave principper for skolens virksomhed.

19.15-19.25  Forældrehenvendelser

- Forældrehenvendelse ift fjerde årgangs idræt set i forhold til svømning. - Vi overholder retningslinjerne, da svømning er en del af idrætsfaget. Det er sådan bestyrelsen har valgt at prioritere

19.25-19.30  Evt.