26. august 2019

- Under eventuelt er tilføjet et punkt – høringssvar ift.  Den er godkendt

17.05-17.20 Konstituering af bestyrelsen

Henrik Lauersen – formand, Kirsten Nissen – Næstformand

17.20-17.50 Datoer for møder:

Møderne afholde fra kl. 17-19.30

24.september

23. oktober

30. oktober – møde med personaler

27. november

12. december

20. januar

18. februar

25. marts

23. april

25. maj

16. juni – årsmøde (evt. med oplæg om digitale/sociale medier)

Årshjul for sb arbejdet

- Annika (AØ) orienterer om de foreslåede datoer., Datoerne er godkendt., Tidspunktet (17:00 – 19:30) er godkendt.

Liselotte sender årshjul til Henrik og AØ – Gennemgang af årshjul sættes på som punkt til mødet d.24.9.19

Fordeling af datoer for sb deltagelse ved forældremøder:

21.8: 6 årgang kl. 17.00

28.8: 2 årgang kl. 17.00

3. årgang kl. 19.00

4.9:  0 årgang kl. 18.30

11.9: 4. årgang kl. 16.30

5. årgang kl. 18.30

16.9: 1. årgang kl. 18.30

- 28.8: 2. & 3.årgang: Henrik Lauersen, 4.9:   0.årgang: Søren, 11.9:  4.årgang: Flemming, 5.årgang: Henrik Andersen, 16.9: 1.årgang: Liselotte,

17.50-18.15 Orientering:

- Elever: Intet at bemærke

Ledelsen:

Annika: en rigtig god start på skoleåret for hele det pædagogiske personale – bl.a. socialt arrangement. Uge 32 – faste møder for det pædagogiske personale, og tid til fælles og individuel forberedelse.

Pædagogisk psykologis rådgivning (PPR) har ændret mødestruktur – det betyder, at der fremadrettet hver 6.uge er lagt tværfaglige sparringsmøder ind. Her arbejdes uden CPR-nummer. Her sidder flere forskellige faggrupper med.

Ulstrup Skole har sagt ja, til at sidde med i et pilotprojekt vedr. forebyggelse ift. børn og unge, hvor vi kan se et mønster ift udvikling angst og depression. Ulstrup Skole deltager også i et andet pilotprojekt vedr. skolevægring.

Vi har søgt og fået en skolepulje ift. ude-undervisning i indskolingen. Vi har fået til de tre af de fire søgte årgange. Bl.a. redningsveste og krible-krable forløb. Der er bevilget omkring 16.000 kr.

Ulstrup Skole skal i den nærmeste fremtid have afviklet brandøvelse. Anni og David bliver uddannet til sikkerhedsledere starter medio oktober.

Annika er startet på DOL (lederuddannelse). Uddannelsesdagen ligger om tirsdagen – frem til jul.

ARLA automat – tager kontanter. Stor efterspørgsel hos eleverne.

Budget: AØ gennemgår overordnet skolens og SFO´ens budget.

På mødet d.24.9.19 – gennemgås budgettet mere dybdegående.

d.2.10.19 skal hele pædagogiske personale afsted til ”morgendagens skole” – arrangement - 14:00 – 17:00.

Anni om SFO:

Positive tilkendegivelser fra Hal-tider.

SFO: der er startet lektiecafé op i SFO-tiden – to timer om ugen.

Medarbejdere:

Tilgang af elever på flere forskellige årgange.

0.årgang skal afsted til musikgartneriet.

1.årgang har været på tur.

Sommerfest på mellemtrinnet.

To ny-ansættelser af lærere.

9.årgang er i denne uge (man-ons) i Skagen.

8.årgang er på Bornholm i kommende uge.

I UUV-timerne fastholdes fokus på dansk og matematik.

En god start på skoleåret.

Forældre:

Far/barn tur med 5.årgang – tur til Kjælling Høl. Stor succes.

6.årgang skal til Samsø i kommende uge (man-ons).

Om trafik:

Liselotte har taget fat i vores lokalpolitikker – Flemming Nørgaard

Følgende ønsker er sendt ind:

Skiltning op og ned ad Hovedgaden og Hagenstrupvej.

Flere fodgængerovergang på flere forskellige veje.

Flemming: udfordret af at almene færdselsregler ikke bliver overholdt af billisterne. Kan man gøre afleveringssituationen endnu mere sikker?. Evt. en gen-opmaling af hvor man skal gå – dette kunne være endnu et forslag til lokalpolitikerne.

Opfordring til at lokalbetjenten kommer ud og håndhæver loven, hvor fokus skal være på busparkeringen og hvor skolepatruljen står.

Bestyrelsen tager det med til de respektive forældremøder.

18.15-18.30 Pause

18.30-19.00 Princip for vikardækning

• Revidere princip for vikardækning

- Annika orienterer om princip for vikardækning. Annika og Mette har haft indkaldt vikarene til samtale. Ledelsen har en forventning om, at vikartimerne har et relevant fagligt indhold.

Udkastet er gennemgået. Tilføjelser er skrevet med gult. Ledelsen retter til og sender ud. Udkastet sendes ud til bestyrelsen før næste møde. Princippet sættes på som punkt til mødet d.24.9.19.

19.00-19.20 Princip for mobiltelefoner:

• Udarbejde princip for brug af mobiltelefoner

- Punktet flyttes som udgangspunkt til mødet d.24.9.19.

19.20-19.25 Forældrehenvendelser

- Vedr. buskørsel til Terp (rute 13)(rute 73) – rute og stoppesteder. Ledelsen følger op på dette, og tager det med på næste møde.

19.25-19.30 Evt

- Høringssvar vedr. ”Mål- og indholdsbeskrivelse for kommunale fritidstilbud 2019-22 (0. – 6.klasse): Er sendt ud pr mail. d.2.sep kl.12:00.

2/9: Kommentarer og rettelser sendes pr. mail til David

5/9: Ledelsen tilføjer og retter – ledelsen tilpasser og sender andet udkast

9/9:sep. deadline for sidste tilføjelser.

-------

Fremadrettet skal dagsordenen afspejle en forberedelse før mødet. Bilag på max to sider sendes ud og forventes læst før mødet.

Skole og forældre landsmøde: